Рівненської міської ради

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8

Фізкультурно-оздоровча діяльність

СТРУКТУРА

ФІЗКУЛЬТУРНО – ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ ЗДО № 8

 

№ п\п

Заходи фізкультурно-оздоровчої роботи

Термін і періодичність проведення

Вікова група

1

Фізкультурні заняття в групі

Двічі на тиждень:

-          15 – 20 хвилин;

-          20 – 25 хвилин;

-          25 – 30 хвилин;

-          30 – 35 хвилин

 

3-го р. життя

4-го р. життя

5-го р. життя

6-го р. життя

2

Фізкультурні заняття на прогулянках

Тричі на тиждень у дні коли відсутні фіз. заняття в групах:

-          15 – 20 хвилин;

-          20 – 25 хвилин;

-          25 – 30 хвилин;

-          30 – 35 хвилин

В прохолодну погоду подовжуються до 5 хвилин

 

 

3-го р. життя

4-го р. життя

5-го р. життя

6-го р. життя

3

Пішохідний перехід (дитячий туризм)

Один раз на тиждень (варіант фіз.. заняття на прогулянці). Тривалість становить (в один бік):

-          15 – 20 хвилин;

-          20 – 25 хвилин;

-          25 – 30 хвилин

 

 

 

4-го р. життя

5-го р. життя

6-го р. життя

 

4

Ранкова гімнастика

Щоденно перед сніданком:

-          4 – 5 хвилин;

-          5 – 6 хвилин;

-          6 – 9 хвилин;

-          8 – 12 хвилин

 

3-го р. життя

4-го р. життя

5-го р. життя

6-го р. життя

5

Гімнастика після денного сну

Щоденно, у поєднанні із загартувальними заходами, тривалість:

- від 5 до 12 хвилин 

 

 

починаючи з 1 мол. гр.

6

День здоров’я

Один раз на місяць, протягом всього дня

починаючи з 1 мол. гр.

7

Фізкультурна розвага

Один раз на місяць:

-          15 – 20 хвилин;

-          20 – 30 хвилин;

-          30 – 35 хвилин;

-          35 – 40 хвилин

 

3-го р. життя

4-го р. життя

5-го р. життя

6-го р. життя

8

Фізкультурне свято

2 – 3 рази на рік:

- 40 – 50 хвилин;

- до 60 хвилин

 

5-го р. життя

6-го р. життя

9

Тиждень спорту і фізкультури

Два рази в рік протягом одного тижня в канікулярний період (зима, літо)

в дошкільних групах

10

Спортивні змагання:

- Веселі старти

Вересень, травень

старша група

11

Рухливі ігри

Щодня:

-          під час ранкового прийому – 1 – 2 гри малої та середньої рухливості;

-          на прогулянках (1 та 2 половина дня ) – 3 – 4 гри різної рухливості (1 гра починається через 10 – 15 хвилин від початку прогулянки, остання гра мало рухлива);

-          увечері ( після 17. 00) 1 – 2 гри середньої і малої рухливості

 

 

 

 

 

Усі групи

12

Фізкультхвилинки

За необхідністю:

- 3 – 5 хвилин: 5-го року життя на 7 – 8 хвилині заняття, 6–го року життя на 10 – 12 хвилині заняття

 

Середня та старша групи

13

Фізкультурні паузи

Між малорухливими заняттями:

- від 5 до 10 хвилин у вигляді малорухливої або хороводної гри)

 

4-го, 5-го та 6-го р. життя

14

Індивідуальна робота

Щоденно, у відведений для самостійної рухової діяльності час (індивідуально або підгрупами по 2 – 4 дітей)

 

Усі групи

15

Самостійна рухова діяльність

Щодня, у вільний час вранці на прогулянках, ввечері.

 

Усі групи

16

Психогімнастика

1 – 2 рази на тиждень практичним психологом під час групових та індивідуальних занять

 

Усі групи

17

За гартувальні процедури:

-          ходьба по сольових доріжках, в тазу з солоною водою та камінцями;

 

 

-          обливання ступнів ніг водою контрастної температури

 

-          температура води:

                                       +22 – 24°

                                 +20°

                                  до +18°

 

щоденно перед денним сном у літній період:

-          температура води:

    +34 - 20°- від 15 до 30 с.(знижується через кожні 3 – 4 дні);

    +30 - 16°- знижується через кожні 1-2 дні

 

 

2 – 3 роки

4 – 5 роки

5 – 7 роки

 

 

 

3-го р. життя

 

4-го р. життя, 5-го р. життя та 6-го р. життя

18

Стежинка « Здоров’я» (ходьба по корі, гальці, дерев’яних кругляках, солі) 

-          4 рази в рік по два тижні;

-          4 рази кожного місяця

3-4 р. життя

5-6 р. життя

19

Музично – ритмічні рухи

Під час музичних занять 2 рази на тиждень

Усі вікові групи

20

Хореографія (гурток)

За бажанням батьків 2 рази на тиждень

У дошкільних групах

Впровадження здоров'язберігаючих технологій в дошкільному закладі

     Дошкільний вік – важливий період, коли формується  людська особистість та закладаються надійні основи фізичного здоров’я.

      Ефективність фізкультурно – оздоровчої роботи у дитячому садку залежить від рівня професійної компетентності педагогів та створених умов для виховання й розвитку кожного вихованця.

      Педагоги нашого закладу почали активний пошук шляхів створення та організації оздоровчо-виховної роботи. Головною умовою є раціональний розпорядок дня. Оптимальний режим дня передбачає раціональну рухову активність (фізичні вправи, рухливі ігри, різноманітні рухи), що сприяє нормальному функціонуванню нервової, серцево – судинної та інших систем дитячого організму.

         Здоров’язбережувальні технології у дошкільному закладі 

       Одне з головних завдань дошкільного закладу – така організація освітнього процесу, за якої не лише зберігатиметься високий рівень розумової працездатності вихованців, а й зміцнюватиметься їхнє здоров’я.
       Базова програма приділяє особливу увагу впровадженню в освітній процес здоров’язбережувальних технологій, що дають змогу проводити оздоровлення в цікавих різноманітних формах, забезпечують фізичне, соціально-емоційне, духовне, інтелектуальне благополуччя малюків. Особливо ефективні оздоровчі технології терапевтичного спрямування : арт-терапія, піскова терапія, ігрова та казкотерапія, сміхотерапія, музична терапія, кольоротерапія. Терапія означає «лікування». Але в умовах дитсадка впровадження таких технологій передбачає профілактику різних захворювань, поліпшення психоемоційного стану дошкільнят.
     У повсякденному житті малят варто використовувати якнайбільше оздоровчих технологій, ажде вони переважно прості у використанні, дають вихованцям велике задоволення, а головне – мають ефективний комплексний вплив на формування їхнього здоров’я.  Здоров’язбережувальні  технології 
можна використовувати у різних організаційних видах роботи, у повсякденні, інтегруючи їх у різні види діяльності дітей. Розглянемо деякі оздоровчі технології.


В умовах нашого закладу педагоги використовують в роботі наступні оздоровчі технології:

1. Точковий масаж;
2. Комплекси вправ з профілактики порушень зору під час занять;
3. Кольоротерапія
4. Дихальна гімнастика
5. Пісочна терапія 
6.Казкотерапія 
7.Аерофітотерапія
8. Мудри

Дорослий несе відповідальність за створення безпечних умов для фізичного, психічного та соціального благополуччя дитини, а, отже, й забезпечення здоров’язберігального середовища шляхом використання як традиційних, так і інноваційних технологій. В дошкільному закладі систематично проводиться методична робота з кадрами. Визначена структура методичної роботи дає змогу систематизувати та вдосконалювати навчання педагогів, здійснювати диференційований підхід з урахуванням досвіду та кваліфікаційного рівня.

Усі форми роботи з фізичного виховання взаємопов’язані між собою: фізичні вправи, вивчені на фізкультурних заняттях, використовують у комплексах ранкової гімнастики, фізкультхвилинках; рухливі ігри, розучені на прогулянці, долучають до фізкультурних занять.

 Впровадження здоров'язберігаючих і здоров'язміцнюючих технологій у практику роботи дошкільного навчального закладу сприяє збереженню та зміцненню здоров'я дошкільнят, їхньому фізичному розвитку, руховій активності та саморегуляції, формуванню здоров’язбережувальної й особистісно-оцінної компетенцій, виробленню навичок здорового способу життя і безпеки життєдіяльності.

Лікувальна гімнастика для пальців

    З-поміж інших оздоровчих засобів працівники дитячих навчальних закладів та батьки вдома з успіхом можуть використовувати ці комплекси. Вони складені на основі оздоровчих систем індійських йогів, звідки й походить їхня назва – мудри. Вікових обмежень гімнастика не має і добре впливає на захисні сили як дорослого, так і дитячого організму, різні фізіологічні системи, допомагає зняти нервове перенапруження, зосередитися для розумової праці. Кожна мудра триває від 5 до 10 с. Виконувати їх можна як у комплексі, так і окремо – за рекомендаціями.

   Мудра “Храм дракона”
   Рекомендована: ішемічна хвороба серця, неприємні відчуття в ділянці серця, аритмія.
Середні    пальці   обох   рук    згинаються і притискаються   до      внутрішніх    поверхонь долонь. Інші    однойменні   пальці   лівої    та правої       рук   з’єднуються       пучками      у випрямленому   положенні. При цьому вказівні та     безіменні   пальці  з’єднані між собою над зігнутими   середніми   пальцями.

 

     

 

       Мудра “Вода”
       Рекомендована: запалення легень, шлунка, захворювання печінки, здуття живота.
  Мізинець правої  руки згинається так, щоб   він   торкався   основи   великого   пальця, яким легенько   притискаємо мізинець. Лівою рукою охоплюємо   праву   знизу,   причому    великий палець   лівої   руки лежить  на великому пальці правої руки.

 

    

 

 

 

     Мудра “Черепаха”
     Рекомендована:     астенія,      перевтома,   порушення серцево-судинної системи.
    Пальці  правої   руки змикаються з пальцями лівої.  Великі    пальці  обох  рук  з’єднані  між собою,  утворюючи голову черепахи.

 

  

  

 

   Мудра “Голова дракона”
   Рекомендовано:
розлади шлунка, захворювання легень, верхніх дихальних шляхів, носоглотки.

   Середній      палець   лівої    руки охоплює    і притискає кінцеву фалангу вказівного пальця. Те саме на лівій руці. З’єднуємо обидві руки: великі пальці обох рук притиснені один    до одного   бічними поверхнями, решта пальців схрещені між собою.

 

 

 

 

    Мудра “Небо”
    Рекомендована:
 захворювання вух, послаблення слуху.

    Середній    палець   на кожній руці згинаємо так, щоб   подушечкою   він    торкався основи великого    пальця,      а     великим    пальцем притискаємо з ігнутий середній. Решта пальців випростані без напруження.

 

   

 

 

    Мудра “Мушля”
    Рекомендована:
всі захворювання горла, запалення голосових зв'язок.

    З’єднані    руки утворюють  мушлю. Чотири пальці правої руки охоплюють великий палець лівої.   Великий палець правої руки торкається подушечки середнього пальця лівої руки.

 

   

 

 

   Мудра “Корова”
   Рекомендована:
при захворюванні суглобів.

   Мізинець   лівої  руки торкається безіменного пальця   правої    руки,   мізинець   правої руки торкається    безіменного   пальця   лівої   руки. Водночас   з’єднується   середній палець правої руки з вказівним пальцем лівої руки, а середній палець лівої руки – з вказівним пальцем правої руки. Великі пальці відставлені врізнобіч.

 

 

 

   Мудра “Життя”
   Рекомендована:
швидка втомлюваність, знесилення, хвороби очей.

    Подушечки    безіменного пальця,   мізинця і великого пальця     з’єднані, а    решта  пальці вільно випростані. Виконується обома руками водночас.

 

  

 

 

   Мудра “Земля”

   Рекомендована: погіршення  психофізичного стану організму, стресовий стан.
Середній   і    великий    пальці   з’єднуються подушечками   з    невеликим    натискуванням. Решта пальців випростані. Виконується обома руками.

 

 

 

 

   Мудра “Стріла Ваджра” (громова стріла)

   Рекомендована: серцево-судинна патологія,   гіпертонія,       порушення        кровообігу      і кровопостачання.
    Великі  пальці  обох рук притиснуті один до одного  бічними  поверхнями.  Вказівні  пальці випростані     і  теж   з’єднані.  Решта    пальців схрещені   між   собою.

 

  

 

     Мудра “Вікно мудрості”
     Рекомендована:
  порушення   кровообігу в мозку.   Розвиває   мислення, активізує розумову діяльність.

   Безіменний   палець   правої руки притискаємо першою   фалангою   великого  пальця цієї самої руки.    Так  само складаються пальці лівої руки. Решта  пальців вільно розставлені.

 

 

  

   Мудра “Знання”
   Рекомендована:
знімає емоційне напруження, тривогу,   нормалізує   сон.  Поліпшує  мислення, активізує  пам'ять, концентрує сили.

   Вказівний  і великий пальці легко з’єднуються      
                                             подушечками.  Решта випростані.

 

   

 

    Мудра “Енергія”
    Рекомендована:
при  болях.  Коли  необхідно вивести  з   організму   токсини,  захворювання сечового міхура.

    Подушечки     середнього,    безіменного   та великого   пальців    з’єднуємо    разом,   решта пальців вільно випростані.