Рівненської міської ради

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №8

Статті

Вчимо дошкільнят англійської мови

         Психологи довели, що вивчення іноземних мов дітям дається набагато легше, ніж дорослим. Деякі фахівці вважають, що найвдаліший вік; з 4 до 8 років, інші впевнені, що з 1,5 до 7. Як би там не було, багато батьків замислюються над тим, як навчити дитину англійської; одному з найпоширеніших мов світу.
            Тому включення  іноземної мови в систему дошкільної освіти і виховання України було продиктовано рядом причин, основною серед яких стало наявність протиріччя між оволодінням іноземною мовою у сучасному світі і перевтіленні їх у існуючий фактор соціально-економічного розвитку суспільства в цілому і недооцінюванням та недосконалістю навчання нею у сучасній українській школі.
            Малюки - це особливий народ. Саме тому, англійська мова для дошкільнят - це гра. Тільки через таку форму можна досягти позитивних результатів і сформувати у дитини позитивне ставлення до іноземної мови.
          Чим може бути заняття з англійської мови в дитячому садку, якщо не калейдоскопом ігор?
          Граючи і з захопленням помічаючи свої успіхи, дитина розвивається і прагне до нових вершин.
          Мета даної роботи - розкрити основні можливі напрями організації ігрової діяльності дітей дошкільного віку як засоби розвитку мовлення англійською мовою.
Основними завданнями дослідження є:

  • визначити можливості дошкільнят у сфері вивчення іноземної мови;
  • розкрити основні цілі і завдання навчання іноземної мови дітей дошкільного віку;
  • розкрити основні напрями ігрової діяльності у викладанні іноземної мови дошкільнятам.

         У практичній частині даної роботи наводяться приблизні ігри та ігрові вправи (на розуміння мови, запам'ятовування слів і конструкцій, відпрацювання мовних конструкцій, транскрипційних знаків і правил читання; ігор з римуванням або піснями, з піснями і рухами) у навчанні дошкільнят та даються методичні рекомендації щодо організації та проведення ігор.
         Теоретична значущість даної роботи полягає в тому, що її результати можуть сприяти подальшому введенню навчання іноземної мови у дошкільних установах, а так само вирішенню деяких проблем, пов'язаних з навчанням дітей іноземної мови.
         Дитячі пісеньки і лічилки англійською, які викладачі будуть розучувати з малюками, закладуть у їх свідомість основні граматичні структури, а веселі ігри дадуть навички спілкування та привчать до правильної англійської інтонації.
         Завдання викладачів, які займаються навчанням дітей у віці 3-4 роки, домогтися формування довільної пам'яті й уваги у малят, розкриття їх творчих здібностей, становлення навички навчання у грі та активізації основних каналів сприйняття.
        Важливо пам'ятати, що опановувати навички володіння англійської мови діти починають з 5-6 років. У цьому віці словниковий запас малюків (за умови регулярних занять з викладачами) може збільшитися до 400 - 500 слів.
        Метою навчання англійської мови є сприяння повноцінному, своєчасному розвиткові дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної, моральної та соціальної сфер у процесі оволодіння основами іншомовного спілкування. Процес навчання англійської мови має бути засобом соцiалiзацiї дитини, допомагати розкрити її особистий потенціал із урахуванням iндивiдуальних особливостей.
        Мова вивчається через особисту дiяльнiсть дітей на заняттях. Кожне заняття будується як ігрове спілкування педагога i дітей. Заннятя з англiйськой мови – це система організованої ігрової дiяльностi, що сприяє розвиткові i вихованню дитини, реалiзацiї набутого досвіду, формуванню нового досвіду та психічних якостей у процесі засвоєння мiнiмiзованого обсягу англомовних знань та вмінь.
       Важливо пам’ятати, що головне у навчанні дошкільнят – це розвиток дитини, збереження її психічного та фізичного здоров’я, зацiкавленiсть дітей, їхнє бажання вiдвiдувати заняття.

 

ГОВОРИМО АНГЛІЙСЬКОЮ

    В усі часи люди розуміли значення знань іноземних мов. «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина», — стверджує народна мудрість. Особливо актуальним є вивчення іноземних мов на сучасному етапі розвитку суспільства. Володіння іноземною мовою – це природна потреба дітей та їхніх батьків, які живуть у багатомовному полікультурному світі.

     Тому всі ми прагнемо створити найсприятливіші умови та дати хороший старт своїм малюкам. Адже так хочеться, щоб в житті вони стали духовно, морально та інтелектуально розвиненими особистостями, самодостатніми, гармонійними та успішними людьми.

Сьогодні, щоб досягти успіхів у будь-якій сфері, необхідно володіти іноземною мовою.

    Людина, що володіє «English» зможе вступити до престижного вузу, поїхати на стажування за кордон, влаштуватися на хорошу роботу. А які можливості для розвитку інтелекту відкриває знання іноземної мови: можна насолоджуватися книгами і фільмами на мові оригіналу, повноцінно користуватися можливостями Інтернету. Одним словом, всім і кожному відомо, що знати іноземні мови корисно, цікаво, вигідно і престижно.

 

      У нашому ДНЗ, вивчення англійської мови починається з трьохрічного віку, оскільки цей вік є оптимальним для засвоєння мов. Мовленнєвий апарат у дітей дуже гнучкий, вони легко наслідують звуки та звукосполучення рідної та нерідної мов. Вони вкрай чутливі до вимови та особливо сприйнятливі до фонетики та інтонації мовлення. Вже у шкільному віці вони дещо втрачають попередню здатність легко й точно відтворювати звуки іноземної мови.

 

    Більш поглиблене вивчення англійської мови проводиться з старшими дошкільнятами, ураховуючи їхні вже більш сформовані психофізіологічні особливості. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати іноземну мову.

   Для кращого опанування іноземної мови керівник гуртка активно використовує рухову, слухову та зорову пам'ять дітей. Всі заняття з дітьми проводяться в ігровій формі з використанням сучасних методик. Ігри - лічилки, вірші, загадки, безліч пісень підсилюють емоційність занять, наближають навчальний процес до природного сприйняття і засвоєння.